نوشته شده توسط : شر کشه

منبع و ادامه مطلب

از یک کراپ کردن ساده عکس گرفته تا طراحی و تغییر عناصر طراحی زیبا، همه  می توانند فتوشاپ را براحتی یاد بگیرند. ترفندهایی که ما به آن علاقه مند هستیم در اینجا این ۸ تایی هستند که به توضیح ساده آنها بهمراه عکس های متحرک می پردازیم.

تغییر سایز، چرخاندن، وارونه کردن و خم کردن یک تصویر در فتوشاپ

نرم افزار فتوشاپ را باز کنید. بعد روی منوی Edit کلیک کنید > Transform > و از اینجا هر تغییری که دوست دارید روی عکس انجام دهید انتخاب کنید. اما می توانید از یک راه خیلی راحت تر هم استفاده کنید. دکمه های کنترل و تی (Ctrl+T) را همزمان فشار دهید. یک باکس دور عکس پدیدار می شود.

اندازه عکس را تغییر دهید. حالا Shift+Alt را نگه دارید و تغییر دهید. حالا Shift را نگه دارید و تغییر دهید. برای چرخاندن عکس نشانگر موس را به گوشه عکس ببرید و وقتی شکل آن عوض شد، عکس را بچرخانید. اگر می خواهید تصویر را میرور کنید یا وارونه، بعد از زدن کنترل+تی، روی تصویر کلیک راست کنید و flip را انتخاب کنید. وقتی کارتان تمام شد، دکمه Enter را بزنید.

اگر می خواهید در تصویرتان اعواج ایجاد کنید یا تصویر را خم کنید، بعد از زدن کنترل تی، دکمه کنترل را پایین نگه داشته و همزمان کلیک موس را هم پایین نگه دارید و موس را حرکت دهید. به همین راحتی!

چرخاندن تصاویر درفتوشاپ

چرخاندن تصاویر درفتوشاپ

برش آسان عکس ها به کمک Magnetic Lasso Tool (همان آهن ربا)

یک ابزار فوق العاده کاربردی فتوشاپ برای انتخاب مرز بیرونی در یک عکس (مثلا وقتی می خواهید تصویر یک آدم در بیابان را برش بدهید و به یک تصویر جنگل ببرید)

این ابزار ساده برای انتخاب اشیا در عکس، به شما کمک می کند که یخشی از عکس را (مثلا صورت یک نفر) با دقت انتخاب کرده و آن را از بقیه عکس جدا کنید و هر کاری که دوست دارید با آن انجام دهید (مثلا صورت را با صورت یک نفر دیگر جابجا کنید).

این ابزار مهم فتوشاپ که خیلی وقت ها برای جدا کردن تصویر پس زمینه یا بک گراند هم استفاده می شود از منوی سمت چپ فتوشاپ قابل دسترسی است (مطابق شکل). کافی است که نشانگر موس را بر روی گزینه سوم از بالا برده و نگه دارید. در منوی ریزی که پدیدار می شود، آخرین گزینه همان آهنربا است.

وقتی آهنربا را انتخاب کردید به سراغ تصویر بروید، دکمه سمت چپ موس را نگه داشته و روی لبه هر چیزی که می خواهید برش دهید قرار داده و موس را حرکت دهید. (مثل قیچی کردن).

بعد که انتخاب تمام شد، کلیک راست کنید و هرکاری که دوست دارید با آن قطعه انجام دهید (مثلا با زدن ctrl+X آن را کات کنید و بعد یک لایه جدید ایجاد کنید و با زدن ctrl+V آن را منتقل کنید)

برش تصاویر در فتوشاپ

برش تصاویر در فتوشاپ

یادگیری فتوشاپ بصورت اصولی در کمتر از ۳ هفته با بسته آموزشی کامل به زبان فارسی

انتخاب آسان یک جزء تصویر با ابزار انتخاب جادویی Magic Wand tool

مجیک وند یک ابزار انتخاب دیگر است و تفاوتی با ابزار Lasso دارد. اگر بخشی از تصویر رنگ یکدست دارد و انتخاب آن آسان باشد، با زدن دکمه W روی کیبورد می توانید روی آن بخش کلیک کنید و براحتی فقط با یک کلیک آن عنصر در تصویر را انتخاب کنید. (مثلا انتخاب کردن آسمان آبی در یک عکس و بریدنش)

فقط حواستان باشد که وقتی دکمه w را می زنید، در بار بالایی (Top bar) آیکونی که دو مربع را نشان می دهد در حالت انتخاب باشد (Add to selection) تا با هر کلیک، بخش هایی جدید از تصویر که نیاز دارید، به انتخابتان اضافه شود.

 



:: برچسب‌ها: فتوشاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شر کشه

کلیات و معرفی اولیه سالیدورکس

مطابق با آنچه در وب سایت ویکی پدیا فارسی می خوانیم “سالیدورکس (به انگلیسی: SolidWorks) یک نرم‌افزار مهندسی طراحی به کمک رایانه است که بر روی ویندوز اجرا می‌شود و توسط شرکت فرانسوی داسو سیستمز ساخته شده و همچنان توسعه داده می‌شود. در حال حاضر نرم‌افزار سالید ورکس توسط ۱٫۳ میلیون مهندس در بیش از ۱۳۰٬۰۰۰ شرکت در سراسر جهان در حال استفاده‌است.این نرم‌افزار دارای سه محیط به نام‌های پارت (part) اسمبلی (assembly) و دراوینگ (drawing) می‌باشد. محیط اول برای رسم قطعه بوده، در محیط دوم قطعات یک مکانیسم بر روی هم سوار شده و در محیط آخر از آنها نقشه مهندسی (معمولاً برای نسخه چاپی) تهیه می‌شود ”

تصویری از محیط نرم افزار سالیدورک

تصویری از محیط نرم افزار سالیدورک

رقبای اصلی شرکت داسو سیستم، شرکت اتودسک AutoDesk آمریکاست که با عرضه نرم‌افزارهای اتوکد AutoCAD, مکانیکال دسکتاپ Mechanical Desktop, اتودسک اینونتور AutoDesk Inventor و شرکت زیمنس پی ال ام Siemens PLM که با عرضه نرم‌افزارهای سالید اچ SolidEdge و NX Siemens سومین سهم را در بازار جهانی نرم‌افزارهای طراحی سه بعدی به خود اختصاص داده است.

در واقع سالیدورک یک برنامه برای مدلینگ یا سه بعدی کردن قطعات صنعتی و جامدات می باشد و برای این کار احجام را بصورت پارامتریک یا واحد های از پیش ساخته کنار هم قرار می دهد.

کاربردهای سالیدورک

با کمک سالیدورک به راحتی می توان نقشه های دوبعدی از اجسام ترسیم کرده و آنها را مدل کرد.

در واقع می توان بدون درگیری با محاسبات مورد نیاز نقشه کشی صنعتی، شکل خود را ساخت و با استفاده از محیط طراحی نما و نقشه، سه جهت شکل خود را استخراج کرد.

نرم افزار solidworks امکانات و ابزار های زیادی برای کارهایی مانند مدل سازی و عملیات ورق کاری ، جوش کاری ، ریخته گری ، قالب سازی ، تزریق پلاستیک ، جوش دادن قطعات و همچنین تحلیل تنش و مدلسازی رفتار و مقاومت قطعه تحت بارگذاری های گوناگون دارا می باشد.

سه ویژگی اصلی این نرم افزار عبارتند از:

  • سهولت کاربری و آموزش در مقایسه با سایر نرم‌افزارهای CAD
  • سرعت بالاتر نسبت به سایر نرم‌افزارها
  • قابلیت ارتباط با تمامی نرم‌افزارهای ماشین کاری (edge cam, master cam, power mill…) و نرم‌افزارهای تحلیل (Ansys, Adams, Abaqus, Cosmos…)
  • فعالیت بهتر و سریع تر.
  • امکان معادله‌نویسی (Equation) بین پارامترها و انداز‌ه‌های مختلف در مدل
  • امکان استفاده از جداول طراحی (Design Table) به منظور برقراری ارتباط بین اندازه‌ها و معادلات در محیط excel
  • کاربرد آسان SolidWorks در نقشه و طرح های پیچیده با هزاران عامل.
  • امکان ایجاد نماهای انفجاری (exploded view) و تهیه فیلم و انیمیشن از مدل انفجاری در طی مونتاژ یا دمونتاژ شدن مدل
مدلسازی قطعات

مدلسازی قطعات

نرم افزار سالیدورک برای رشته های درسی زیر بسیار مفید و کاربردی و یادگیری آن کاملا ضروری است:

  • رشته مهندسی مکانیک گرایش جامدات
  • مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید
  • شرکت هایی که در حوزه تولید قطعات خودرو فعال هستند
  • کسانی که علاقه مند به طراحی سه بعدی مکانیکی می باشند.
  • رشته مهندسی صنایع
  • رشته مهندسی پزشکی گرایش بیومکانیک
  • نقشه کشی صنعتی

استفاده از نرم افزار سالیدورکس در کارخانه جات تولید قطعات خودرو و ماشین آلات و همچنین در خیلی از موارد توسط افرادی که کار نقشه کشی صنعتی و همچنین طراحی مدل های چند بعدی انجام می دهند، رواج دارد. به طور خلاصه می توان گفت در بازار ساخت و تولید استفاده از نرم افزار سالیدورک جایگاه ویژه ای در میان مهندسان دارد.

منبع و ادامه مطلب



:: برچسب‌ها: سالیدورک ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شر کشه

ادامه مطلب و منبع

فهم مفاهیم کلی برنامه Revit Architecture

نرم افزار رویت چیست؟

نرم افزاری برای مدلینگ (مدل سازی، سه بعدی کردن) ساختمان در معماری است.  ساختار آن بر پایه BIM است که ساختمان را برپایه اطلاعاتی عددی که به آن می دهید مدل سازی می کند.

نمونه طراحی پارامتریک در رویت

نمونه طراحی پارامتریک در رویت

یک مفهوم مهم در نرم افزار رویت، کلمه پارامتریک Parametric هست. پارامتریک به معنای روابط بین اجزای یک مدل است که معمولا ثابت می باشند. مثلا:

  • فاصله پاشنه درب ها از فریم بیرونی معمولا ثابت است، بنابراین شما آن درب را در نرم افزار رویت هرچقدر جابجا کنید، این فاصله تغییری نمی کند
  • یا مثلا لبه ی سقف یا کف ساختمان بصورت لب به لب به دیوار متصل می شود، بنابراین هر زمان که سقف یا کفی را کنار دیواری می برید (در نرم افزار رویت)، خودبخود سقف و دیوارها به هم می چسبند. (کسانی که اتوکد کار کرده باشند می دانند این کار چه نعمتی است چون دیگر نیازی به Trim کردن اضافات نخواهند داشت)

نکته: بسیاری از کلاس های حضوری، مفاهیم رویت را بصورت غیر اصولی به شما آموزش می دهند و در آن صورت بعدها در کارکردن با نرم افزار دچار مشکلات فراوانی می شوید. سعی کنید در ابتدا از نرم افزارهای آموزشی استفاده کنید زیرا مطالعه شده و بر مبنای خود وبسایت اتودسک تهیه شده اند.

فهم اصطلاحات نرم افزار رویت

بیشتر عبارات مورد استفاده در تمامی نرم افزارهای معماری، مشترک هستند. اما برخی از آنها فقط در رویت استفاده می شوند و برای یادگیری این نرم افزار کاملا ضروری هستند.

Project: پروژه یا پراجکت همان اطلاعات مختص ساختمانی است که در حال مدل کردنش هستید. یعنی ابعاد و نوع درب و پنجره، ویوها (Views). با به کار بردن یک نوع فایل پروژه که مشخصاتش برای شما آشنا باشد، راحت تر می توانید با نرم افزار کار کنید.

Level: لول یا ترازها، سطوح افقی (Horizontal plane) هستند مثل پشت بام، کف ها و سقف ها. بیشتر مواقع، معماران برای هر طبقه یک لول ایجاد می کنند. برای ایجاد یک لول یا تنظیم آنها باید در ویو نما باشید (Elevation view).

Element: زمانی که یک پروژه جدید ایجاد می کنید، یک سری اجزای ساختمان به پروژه خود اضافه می کنید (مثل یک نوع پنجره خاص)، تا آن جز را بصورت آماده در جاهای دیگر ساختمان یا ساختمان های دیگر هم استفاده کنید. المان هایی مثل درب، پنجره، درخت و …

اجزا در رویت

اجزا در رویت

Category: دسته یا کتگوری گروهی از اجزا (Elements) هستند که برای سه بعدی کردن ساختمان استفاده می شوند. مثلا دسته های مدلسازی ساختمان همان دیوارها و تیرها هستند (Walls and beams).

Family:  یا همان خانواده در واقع ریز دسته هایی هستند که شامل اجزا بوده و در داخل یک دسته قرار می گیرند. مثلا درب های ۶ پانلی در یک خانواده قرار می گیرند (شکل شان یکی است ولی اندازه و متریال متفاوتی دارند).

 



:: برچسب‌ها: Revit architecture ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 | نظرات ()