دو تکنیک پر کاربرد در مدل سازی مکس عبارت است از :
Box Modeling : که بیشتر در صنعت بازی سازی مورد استفاده قرار میگیرد و با تغییر در وجوه و گرههای یک حجم سه بعدی ساده مانند جعبه یا کره به شکل سه بعدی مورد نظر میرسند. (Mesh\Polygon Modeling)
Surface Modeling : ابتدا ترسیم دوبعدی شکل توسط خطوط دو بعدی در مکس (spline) انجام گرفته و با تغییر در محل قرار گیری گرههای (vertex) آن به صورت سه بعدی در میآید. (Patch Modeling)
۴. متحرکسازی (پویانمایی)
از جمله تواناییهای دیگر این نرمافزار قابلیت متحرک سازی آن میباشد که این محصول را تبدیل به یکی از قدرتمندترین نرمافزارهای ساخت محصولات بصری در زمینه ساخت انیمیشن و تیزرهای تبلیغاتی کرده است همچنین این محصول دارای pluginهای متعدد و قدرتمندی میباشد که در صنعت جلوهای ویژه سینمایی مورد استفاده قرار میگیرد
character animation که در نسخه جدید این نرم افزار 3dsmax 2011 به آن توجه بسیار شده است دارای توانایهای جدیدی میباشد که از این توانایها میتوان به پلاگین CAT اشاره کرد که برای ساخت انیمیشن موجوداتی که دارای چندین پا هستند بسیار مفید و حائظ اهمیت میباشد
در فهرست زیر به ابزارهای ساخت انیمیشن اشاره میشود :
Biped - Bone - IK Solvers - Animation CAT - Reactor
۵. رندر
عبارت است از تهیه خروجی در قالب فایلهای تصویری از برنامه و محیط کاری در مکس که توسط یک سری دستورات و برنامههای گرافیکی به نام موتور رندر (Render engine) میباشد نرمافزار مکس دارای موتورهای رندر زیر میباشد
scanline renderer
mental ray
RenderMan(پلاگین)
ویری V-Ray(پلاگین)
Brazil R/S(پلاگین)
FinalRender(پلاگین)
Maxwell Render(پلاگین)
Fry Render(پلاگین)
در مورد پلاگین رندر V-Ray میتوان به کیفیت عالی آن اشاره کرد این موتر رندر که توسط شرکت chaos group به بازار عرضه شده
و نسخه جدید آن که V-Ray 2.0 میباشد
:: برچسبها:
آموزش نرم افزاری معماری , انجام پروژه تری دی مکس , انجام پروژه وی ری , انجام پروژه معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 462
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0