نوشته شده توسط : شر کشه
Hyperlink به اشیا موجود

یکی از جالبترین قابلیتهای اتوکد اضافه کردن Hyperlink به اشیا موجود در محیط ترسیم هست.
Hyperlink ها درست مثل همین Hyperlink های صفحات وب کار میکنند. به عنوان مثال شما میتوانید قسمتی از محیط ترسیم رو به فایل اتوکد دیگری لینک کنید تا کاربر به راحتی با یک مجموعه ترسیمات مرتبط، ارتباط برقرار کنه.
هنگام ساخت Hyperlink هیچگونه محدودیتی از نظر آدرس مقصد وجود نداره. میتونه یک فایل اتوکد دیگه باشه یا اینکه یک فایل MSWord و یا DOC, XLS, PDF و … این فایلها میتوانند روی سیستم شما و یا روی سرور و یا اینکه یک آدرس وب و … قرار گرفته باشند.
برای ساخت Hyperlink در خط فرمان تایپ کنید : HYPERLINK یا اینکه از میانبر Ctrl-K استفاده کنید. سپس شی مورد نظر رو انتخاب کنید. و در پنجره ای که باز میشه آدرس HYPERLINK رو وارد کنید. میتونید یک توضیح هم اضافه کنید. هنگامی که موس شما روی یک شی لینک شده برود علامت موس نمایشگر موس عوض میشه و متنی که نوشتید ظاهر میشه. با گرفتن کلید Ctrl و سپس کلیک کردن بر روی شی مورد نظر آدرس مقصد لینک باز میشه. اگر مقصد یک فایل اتوکد باشد اون فایل در پنجره جدیدی باز میشه.

رمز گذاري رو فايل هاي اتو كد!
 رمز گذاري رو فايل هاي اتو كد!
يكي از دغدغه هاي كاربران اتوكدمعمولاً دارند غير قابل دسترس كردن سايرين از فايل هايي است كه كار كردن.
براي اين كار از دو روش ميشه اقدام كرد.
1-از طريق پنجره save drawing az:
اين پنجره زماني ظاهر مي شود كه بخواهيم براي اولين بار فايلي را save كرده يا از فرمان save az استفاده كرده باشيم.
منوي toolsكه دربالا سمت راست اين پنجره هست را زده و گزينه Security options… را مي زنيم.
از پنجره باز شده در ري اوت Password,رمز دلخواه را وارد كرده و ok مي زنيم.پنجره جديدي باز خواهد شد كه در آن مجدداً رمز را وارد كرده و ok كرده و file را saveمي كنيم.
2-در پنجره option:
Op تايپ كرده و اينتر مي كنيم.در ري اوت open and save در قسمت file Safety Precautions دكمه Security options..را زده و ادامه كار مثل مرحله قبل.


:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1393 | نظرات ()