نوشته شده توسط : شر کشه
1. با کلیک راست سریع می توانید فرمان قبلی را فعال کنید و در صورتیکه برای مدت کوتاهی کلیک راست موس را نگه دارید همان پنجره قبلی که در بالا نشان داده شده باز خواهد شد.


2. انتخاب ها در هنگام اجرای فرمان

فرض کنید قصد اجرای فرمان Move را دارید.شروع به انتخاب خط ها می کنید اگر خطی (یا هر شی ء دیگر) را اشتباه انتخاب کردید چه می کنید؟
دو را دارید،راه اول استفاده از گزینه undo می باشد اما ایراد این گزینه اینه که فقط انتخاب قبلی شما را بر می گردونه که این موضوع خودش نوعی محدودیته.
بهترین کار استفاده از روش زیر هست.با این روش قادر هستید هر کدام از خطوط ترسیمی را از انتخاب خارج کنید.

روش کار:
در همان حالت اجرای فرمان،کلیک shift را از روی کیبورد نگه دارید و روی خطی که قصد از انتخاب خارج کردنش را دارید کلیک کنید.با اینکار خط مورد نظر از حالت انتخاب خارج می شود.
 
 
3. copyکردن یک موضوع از فایلی به فایل دیگر
در حالت عادی می توان بعداز انتخاب موضوع ctrl+c را زد، سپس در فایل مقصد ctrl+v کرد.
اما این copy کردن دقت لازم را ندارد . برای آنکه کپی از یک نقطه مشخص استفاده کند به جای ctrl+c از ctrl+shift+c استفاده کنید تا از شما یک نقطه مشخص برای مبدا کپی خواسته شود.
 
 
 
4. بازگردانی فایل خراب شده
در صورتیکه فایل اصلی کارتون که با پسوند dwg هست خراب شد می تونید از فایلی که با پسوند bak با نام فایلتون و در محل ذخیره فایل ساخته می شه استفاده کنید.
پسوند فایل را از bak به dwg تغییر داده و با اتوکد باز کنید.

البته به نکته های زیر هم توجه داشته باشید:
این فایل در دومین باری که فایل مورد نظر را باز می کنید و روی save کلیک می کنید ساخته می شه و تنها در زمانیکه فایل را باز می کنید بارگذاری مجدد می شه یعنی تغییرات جدید را به خودش می گیره.پس این فایل همیشه یک مرحله از شما عقب تره،پس به شما پیشنهاد می کنم که هر مدت یکبار فایل را بسته و مجدد باز کنید.


:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1393 | نظرات ()