چند نکته برای ارتقای سطح درک نرم افزاری شما
نوشته شده توسط : شر کشه

مقدمه:
اين آموزش براي افراديه كه با هيچ برنامه 3بعدي تجربه كار كردن ندارند
يا تجربه كمي دارند.
اين آموزش بر روي اصول مدلسازي /رندرسازي ومتحرك سازي
تمركز ميكند.
لازمه بگم كه در اين راه خيلي بايد تلاش كنيد.موفق با شيد.
ضمنا از رفقاي با تجربه در اين زمينه هم دعوت ميكنم كه همكاري كنند.
------------------------------------------------------------------------------
درس 1:
تعريف گرافيك 3 بعدي:
گرافيك سه بعدي به اين معناست كه شماباسه بعد كار ميكنيد.به عبارت ديگر پهنا /ژرفاو ارتفاع .اگر به اطراف بنگريد هر چيزي را كه مشاهده ميكنيد 3بعدي است-ميز-صندلي-ساختمان ها و....
گرچه عبارت گرافيك 3بعدي تحريفي از واقعيت ميباشد.درواقع گرافيك
كامپيوتري 3بعدي نمايش 2بعد ي از يك دنياي 3بعدي مجازي است.
درگرافيك كامپيوتري ،اشيا تنهادر حافظه ي كامپيوتر موجود مي باشند.
آنها داراي شكل فيزيكي نيستند آنها تنها فرمولهاي رياضي و تعداد كمي الكترون هستند كه در اطراف حركت مي كنند.از آنجا كه اشيا در خارج از كامپيوتر وجود ندارند تنها روش ثبت آنها اضافه كردن فرمولهاي بيشتر براي نمايش دادن نوره ودوربين ها ميباشد.
خوشبختانه براي شما تري استوديو (مكس)جنبه ي رياضي مسايل را
برعهده ميگيرد.وشما را قادر ميسازد به جنبه ي هنري كار توجه كنيد.
++++++++++++++++++++++++++
درس 2
------------------------------------
با به كار گيري تري دي مكس مي توانيد تقريبا هر چيزي را كه تصورمي كنيدبسازيد.به همراه مكس در كنار شما هيچ محدوديتي وجود ندارد.
=====================================
ساده ترين روش براي آغازنگرشي به اين مطلب است كه چگونه مهارتهاي سه بعدي و دو بعدي تداخل دارند.تفاوت اصلي بين 2بعدي و
3بعدي ژرفا ميباشد.
=====================================
به هنگام كار با مكس بايد به خاطر داشته باشيدكه با يك دنياي
كامپيوتري مجازي سرو كار داريد،وبه همين دليل بايد بدانيد كه اشيا در
اين دنيا چگونه نمايش داده وذخيره مي شوند.

×درك فضاي 3 بعدي:
فضاي 3 بعدي يك از فضاي مجازي درون كامپيوتر شماست كه به طور ريا ضي تعريف شده است.
گرچه مشابه فضاي حقيقي ،فضاي 3 بعدي به شكل نا محدودي وسيع
است.حتي با مكس به هم خوردن يا گم كردن يك شي در فضاي مجازي آسان است.خوشبختانه اين كار از طريق به كار گيري مختصات
ساده تر شده است.

×مختصات:
در فضاي سه بعدي كوچكترين ناحيه اي كه ممكن است اشغال شود
يك نقطهPoint )مي باشد.هر نقطه توسط مجموعه منحصر به فردي
از سه عدد تعريف شده است كه مختصات ناميده مي شود.
يك مثال مختصات 0,0,0ميباشد كه نقطه مركزي فضاي 3بعدي را
مشخص ميكند،كه نقطه مبدا Origin Pointنيز ناميده ميشود.
هر نقطه در فضاي مجازي داراي 3 مختصات مي باشد،هريك نمايانگر
موقعيت ارتفاع Height،پهناWidth ،و ژرفا depht نقطه مي باشند.
بنابراين هر نقطه نمايانگر يك محور منفرد درفضاي مجازي مي باشد.





:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: